piątek, 5 kwietnia 2013

Przesądy dotyczące pierścionka zaręczynowego

W czerwcu moja kuzynka ma Ślub, zaręczyła się w styczniu i niestety jej pierścionek zginął, spadł z palca nawet nie wiedziała kiedy. Teraz martwi się co z tego wyjdzie i pyta wszystkich czy nie znają jakiegoś przesądu związanego ze zgubieniem pierścionka zaręczynowego. Ja takiego nie znam, ale znam parę innych, które zaraz napisze. Ale mam do Was prośbę jeżeli ktoś zna jeszcze jakieś inne proszę piszcie w komentarzach :)
A oto te przesądy związane z pierścionkiem zaręczynowym, które znam ja:
*  Kamień w pierścionku nie powinien być czarny  - oznacza to smutek i łzy
* Najlepiej jeśli pierścionek jest wykonany z metalu szlachetnego złota lub platyny - te metale są symbolem trwałości co jest bardzo ważne w związku
* Najlepszy jest pierścionek z diamentem, dawniej uważano, że jedynie diament jako najtwardszy kamień może zapewnić trwałość oraz stałość małżeństwa
* Pod żadnym pozorem nie należy wybierać pierścionka z perłą, ponieważ może przynieść on smutek, cierpienie i łzy
* W pierścionku nie powinien  znaleźć się koral,  ponieważ  źle to wróży potomstwu
* Czerwone kamienie w pierścionku wróżą namiętność w związku

Słyszałam, również tego typu przesądy:
 Jeśli chcesz, by Twoja narzeczona:
- była chroniona, podaruj jej pierścionek z kryształem górskim lub turkusem,
- była wierna, podaruj jej pierścionek z akwamarynem lub szafirem,
- była oddana domowemu ognisku, podaruj jej pierścionek z kamieniem księżycowym lub nefrytem,
- była płodna, podaruj jej pierścionek z agatem lub szmaragdem.

Natomiast jeżeli chcesz, by w Twoim związku:
- panowała zgoda, podaruj pierścionek z cytrynem lub karneolem,
- panowały wysokie wibracje, podaruj pierścionek z diamentem lub opalem,
- panowała harmonia seksualna, podaruj pierścionek z granatem lub rubinem,
- panował dobrobyt materialny, podaruj pierścionek z bursztynem lub topazem

10 komentarzy:

  1. Tak tak dlatego warto to poczytać dla poprawienia sobie humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no coś w tym wszystkim jest....ja w dniu ślubu miałam wyjątkowego pecha...wiązanka ślubna mi zmarzła bo to był luty, orkiestra sie upiła i ludzie o 3 w nocy się nudzili, w odczepiny kolega męża podarł mi welon, do tego wszystkiego nasze zdjęcia pozowane u fotografa nam nie wyszły pech nie???? no i po 18 latach małżeństwa rozwód niestety wszystko szło źle.....

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, dziękuję za komentarz i proszę o więcej!!! :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia i samych szczęśliwych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Byłam starszą u koleżanki. Na poprawiny pan młody przyszedł ze spuchniętym, swędzącym i zaczerwienionym palcem, na który poprzedniego dnia była założona obrączka. Małżeństwo szybko się rozpadło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za takie komentarze i dzielenie się swoimi doświadczeniami z życia :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Echh przesądy z pierścionkiem ??
    Do dnia ślubu nie powinno zdejmować się pierścionka , zdjęcie oznacza problemy i kłopoty nawet zerwanie zaręczyn .
    Podobnie jak z obrączką ślubną , nie powinno dawać się pierścionka do "przymierzenia" innej osobie (to samo z obrączką:) ) wróży to kłopoty w małżeństwie .
    Co do samego ślubu , jest masa przesądów , ale takie których ja przestrzegałam to :Panna młoda , nie powinna oddawać(sprzedawać, pożyczać) swojej sukni ślubnej, ustrojstwo należy przechować , lub spalić .Wyjątkiem od tego jest przyszła córka panny młodej , która może a nawet powinna ubrać suknię o ile małżeństwo rodziców było szczęśliwe .
    To samo tyczy się welonu ...ja szłam do ślubu w welonie mojej prababci ,i na szczęście w małżeństwie nie narzekam , mimo że już prawie 30 lat po ślubie jestem :))). Warunek jest jeden , żadna kobieta ,przed przekazaniem welonu córce nie może go na głowę założyć (więc tradycyjne oczepiny odpadają) ..

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam, że jak wybierze się zły rozmiar to też nie najlepiej wróży, w tym temacie polecam artykuł https://kingy.pl/blog/wiedza-o-bizuterii/jak-zmierzyc-rozmiar-pierscionka-lub-obraczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie się to czyta. Nie jestem przesądny ale jak ktoś jest to niech uważa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przesądy, przesądami… myślę jednak, że nie warto kusić losu…Polecam również ciekawy poradnik na temat pierścionków zaręczynowych https://aclari.pl/poradnik/na-ktorym-palcu-nosi-sie-pierscionek-zareczynowy. Magia zaręczyn kryje się bowiem w szczegółach.

    OdpowiedzUsuń